10.11.2017. Rīgas 92.vidusskolā notika jau tradicionāls pasākums par godu Lāčplēša dienai.
Par godu Latvijas Republikas 99. dzimšanas dienai 17. novembrī skolā notika svinīgie koncerti „Par Dzimteni”.
10.11.2017. Rīgas 92.vidusskolā notika jau tradicionāls pasākums par godu Lāčplēša dienai.
Par godu Latvijas Republikas 99. dzimšanas dienai 17. novembrī skolā notika svinīgie koncerti „Par Dzimteni”.
Katru gadu mūsu skolā notiek iesvētības, kad 11. klase iesvēta 10. klasi vidusskolnieku kārtā. Šogad mūsu skolā tas notika 3.novembrī.
Natālija Novosada
Uz konsultācijām jāpiesakās atsevišķi
E-pasts: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Tālrunis: +37167043680
306a.kab.
Sociālā pedagoga uzdevumu klāsts ir ļoti plašs, tie ir palīdzēt:
· Skolēniem mainīt viņu attieksmi, izturēšanos un neveiksmīgas situācijas;
· Identificēt, novērtēt un atrisināt sociālās un emocionālās grūtības, kuras skolēniem rodas, mācoties skolā;
· Skolēniem pilnīgāk izmantot izglītības iespējas;
· Vecākiem labāk saprast skolas mērķus un prasības un savu bērnu vecumu īpatnības un vajadzības;
· Skolas pedagogiem strādāt efektīvāk ar skolēniem un kolēģiem.
Tomēr pamatuzdevums – palīdzēt skolēnam maksimāli iekļauties mācību procesā un attīstīt sevi par sabiedrībā dzīvotspējīgu pilsoni.
Skolas sociālais pedagogs var sniegt konsultācijas šādos jautājumos:
· Bērnus tiesību aizsardzības jautājumos;
· sociālās palīdzības jautājumos;
· grūtības adaptācijas procesā;
· bērnu, jauniešu, vecāku tiesības un pienākumi;
· bērnu un jauniešu atkarību gadījumos (narkotiskas vielas, dators, internets);
· vardarbības gadījumos (mobbing, bylling, emocionālā, fiziskā, seksuālā vardarbībā, pamēšana novārtā);
· konfliktsituācijās;
· bērnu un jauniešu vecumposma īpatnības;
· audzināšanas jautājumos;
· bērnu un jauniešu uzvedības problēmas (asociālā, antisociālā, destruktīva uzvedība);
· bērnu un jauniešu zema pašvērtējuma gadījumos u.c.
Par drošību:
Bērnu tiesību aizsardzības inspekcija:
Sociālā palīdzība:
http://www.ld.riga.lv/lv/Latgales_rajons.html
http://www.ld.riga.lv/lv/sociala-palidziba/socialo-pabalstu-veidi-rigas-pasvaldiba-2017-gada.html
Par karjeru:
Interesantas idejas kvalitatīvā brīvā laika pavadīšanai un citas noderīgas idejas ģimenēm:
Atbalsts:
Audzināšanas jautājumi:
Rekomendējamās grāmatas par bērnu audzināšanu:
Grūts bērns. Kā tikt galā ar viņu un ar sevi?
Jeļena Soseda
Uz konsultācijām jāpiesakās atsevišķi
E-pasts: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Tālrunis: +37167043620
205.kab.
Spēciālais pedagogs
Palīdz izglītības iestādes pedagogiem darbā ar bērniem, kuriem ir mācīšanās traucējumi un mācīšanās grūtības, atbilstīgi katra bērna veselības stāvoklim un attīstības līmenim palīdz sagatavot individuālo izglītības plānu. Gan individuāli, gan nelielās grupās (3-4 bērni) strādā ar bērniem, lai izskaidrotu nesaprotamo mācību vielu, radītu viņos motivāciju mācīties un attīstīt sadarbības un komunikācijas prasmes. Sadarbojoties ar bērnu un vecākiem, palīdz veidot mācīšanās prasmes, kopīgi veido atbalsta materiālus.
Mācīšanās traucējumi ir neiroloģiski traucējumi vienā vai vairākos psiholoģiskajos pamatprocesos (atmiņa, uzmanība, uztvere, domāšana), kas ietekmē galvas smadzeņu spēju izprast, atcerēties vai nodot informāciju; saistīti ar centrālās nervu sistēmas disfunkciju un var ietekmēt sekmes ikvienā mācību priekšmetā; mācīšanās traucējumi ir šķirami no mācīšanās grūtībām.
Mācīšanās grūtības – pedagoģiski, sociāli u. c. apstākļi, kas traucē mācīties un nav saistīti ar medicīnisku diagnozi.
Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas, pamatojoties uz vecāku vai pilngadīga skolēna iesniegumu, izvērtēt bērna veselības stāvokli, spējas un attīstības līmeni un sniedz atzinumus par atbilstošāko pamatizglītības vai vidējās izglītības programmu bērniem ar:
• redzes, dzirdes vai fiziskās attīstības traucējumiem no 1. līdz 12. klasei,
• bērniem ar somatiskajām saslimšanām no 1. līdz 9. klasei,
• garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem, mācīšanās traucējumiem, valodas traucējumiem vai garīgās veselības traucējumiem no 5.līdz 9. klasei.
Vēl Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas pienākumos ietilpst:
• veicināt izglītojamo ar speciālajām vajadzībām integrēšanu vispārējās izglītības iestādēs;
• konsultēt pedagogus, vecākus un citas personas speciālās izglītības jautājumos;
• nodrošināt pašvaldību komisiju darba metodisko atbalstu;
• strīdus gadījumā, kas saistīts ar pašvaldības komisijas sniegto atzinumu, atkārtoti izvērtēt bērna veselības stāvokli, spējas un attīstības līmeni un sniegt atkārtotu atzinumu par atbilstošāko izglītības programmu;
• ieteikt skolēnam ar speciālajām vajadzībām nepieciešamos atbalsta pasākumus mācību procesa organizēšanā un valsts pārbaudes darbos.
Pašvaldību pedagoģiski medicīniskā komisija sniedz atzinumus par piemērotāko izglītības programmu pirmsskolas vecuma bērniem ar jebkāda veida traucējumiem, un sākumskolas vecuma bērniem no 1. līdz 4. klasei ar:
- garīgās attīstības traucējumiem,
- smagiem garīgās attīstības vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem,
- mācīšanās traucējumiem,
- valodas traucējumiem,
- vai garīgās veselības traucējumiem.
Pediatrs – speciālists, kurš konsultē bērnus no dzimšanas līdz pusaudžu vecumam ieskaitot, un nodarbojas ar to ārstēšanu. Tā kompetencē ir veikt bērnu veselības aprūpi, aptverot somatiskās un psihiskās attīstības problēmas, iegūtās un iedzimtās slimības un veselības traucējumus, kā arī veicinot bērnu veselību un slimību profilaksi.
Psihiatrs ir ārsts, kas nodarbojas ar bērnu un pusaudžu psihisko traucējumu un slimību diagnostiku, nozīmē ārstēšanu, nepieciešamības gadījumā izrakstot medikamentus, veic psihisko saslimšanu profilaksi un psihiatrisko rehabilitācija. Psihiatrijas pārstāvētās garīgās slimības ir saistītas ar dažādiem cilvēku emocionālajiem, uzvedības, kognitīvajiem un uztveres traucējumiem. Psihiatrs lemj par ambulatoru vai stacionāru ārstēšanu, kā arī sniedz citas rekomendācijas, kas palīdzētu uzlabot pacienta stāvokli.
Bērnu psihiatrs
Ja bērns mācās speciālās izglītības klasē (atsevišķā klasē tikai skolēniem ar speciālām vajadzībām), bērnu psihiatrs ir vēlams, īstenojot speciālās izglītības programmas izglītojamiem:
• ar garīgās veselības traucējumiem,
• ar garīgās attīstības traucējumiem,
• ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem.
Bērnu neirologs – konsultē vecākus, kuru bērniem (arī zīdaiņiem) konstatēta psihomotorās attīstības aizture, iedzimtas un iegūtas neiroloģiskas saslimšanas. Tā kompetencē ir centrālās, perifērās un veģetatīvās nervu sistēmas slimību diagnostika, ārstēšana, ekspertīze un profilakse pacientiem līdz 18 gadu vecumam.
Bērnu endokrinologs ir pediatra apakšspecialitāte. Tā kompetencē ir sniegt augsti kvalificētu un specializētu palīdzību akūtu un hronisku endokrinoloģisku slimību diagnostikā, ārstēšanā, dinamiskā novērošanā, profilaksē un rehabilitācijā bērniem.
Fizioterapeits, izmantojot ārstnieciskās vingrošanas metodes (piemēram, Bobota, Šrota metodi, slinga terapiju, velotrenažieri u.c.), attīsta bērna kustību iespējas, veicina pozas stabilitāti, uzlabo ķermeņa izjūtu, sekmē pozas simetriju.
Ja bērns mācās speciālās izglītības klasē (atsevišķā klasē tikai skolēniem ar speciālām vajadzībām), fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts ir jānodrošina, īstenojot speciālo izglītības programmu izglītojamiem ar fiziskās attīstības traucējumiem
Fizioterapeits vai fizikālās terapijas ārsts vēlams arī īstenojot speciālo izglītības programmu izglītojamiem ar somatiskām saslimšanām.
Ārsts rehabilitologs, izvērtē katra pacienta veselības stāvokli un medicīniskās indikācijas, izstrādā individuālu rehabilitācijas plānu, kurš ietver individuālu ārstniecisko vingrošanu un ārstniecisko masāžu, bet pats nekādas koriģējošas darbības neveic.
Ja bērns mācās speciālās izglītības klasē (atsevišķā klasē tikai skolēniem ar speciālām vajadzībām), fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts ir jānodrošina, īstenojot speciālo izglītības programmu izglītojamiem ar fiziskās attīstības traucējumiem.
Reitterapeits – ir ārstniecības persona, kura kā galveno ārstēšanās metodi izmanto jāšanu ar zirgiem. Kad zirga ritmiskās kustības un siltums pāriet uz pacientu, notiek pastāvīga jātnieka muskulatūras trenēšana, muskuļu tonusa normalizēšana, tiek stimulēta normāla kustība un paaugstinās tās aktivitāte, uzlabojas koordinācija, balanss un līdzsvars, notiek gaitas stimulēšana un trenēšana, tiek veicināta slimnieka pašcieņa, paškontrole un neatkarība. Reitterapija tiek izmantota pie centrālās un perifērās nervu sistēmas slimībām, balsta un kustību orgānu saslimšanām, elpošanas orgānu saslimšanām, sirds un asinsvadu slimībām u.c. saslimšanām.
Ergoterapeits – palīdz apgūt ikdienai nepieciešamās iemaņas pēc pārciesta insulta, galvas traumām, lūzumiem, nervu bojājumiem, reimatoloģiskajām saslimšanām, apdegumiem un citām traumām, kas izraisījušas kustību traucējumus. Speciālists palīdz atgūt spējas pašam sevi aprūpēt, piemēram, paēst, aizpogāt kreklu, pārvietoties telpā ar palīglīdzekļiem. Iemāca vingrinājumus, lai mazinātu locekļu nekustīgumu vai tūsku un palielinātu muskuļu spēku, pielāgo palīglīdzekļus vai mājokli, lai uzlabotu cilvēka drošību un nodrošinātu neatkarību.
E-pasts: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Logopēda darbs skolā
Tālrunis: +37167043440
117 kab.
Logopēds ir koriģējošais pedagogs, kurš veic:
Vispārizglītojošajās skolās logopēds strādā ar bērniem, kuriem ir rakstu runas traucējumi – grūtības apgūt lasītprasmi, rakstītprasmi. Bērniem kļūdas ir specifiskas, noturīgas un atkārtojas. Bērniem nav garīgās attīstības traucējumi, intelekts ir vidusmēra līmenī vai pat stipri augstāks par vidējo. Tie ir lasīšanas, pareizrakstības un rēķināšanas traucējumi vai disleksija, disgrāfija, diskalkulija.
Ja bērniem pirmsskolas vecumā valodas un runas aizkavēšanās pazīmes vai traucējumi paliek bez ievērības, tad var parādīties rakstu valodas traucējumi skolā.
Skolas gaitas uzsākot svarīgi, lai bērns spētu:
Lasīšanas traucējumi izpaužas:
Rakstīšanas traucējumi izpaužas:
kļūdas noturīgas:
– neatceras burtu rakstību,
– jauc balsīgos/nebalsīgos līdzskaņus, garos/īsos
patskaņus, patskaņus/divskaņus, citus burtus,
– izlaiž, samaina burtus, zilbes,
Divvalodības gadījumā skolēnam logopēda palīdzība nepieciešama tajā gadījumā, kad specifiskie traucējumi izpaužas abās valodās. Valodas nezināšana nav logopēdiska rakstura traucējums.